Aanmelden en wachtlijsten

Waar hebben we een vrij plekje?

Op de plaatsingslijst van leerjaar 2023 (uw kind is dan geboren in 2019) hebben wij nog enkele plekjes beschikbaar. Neem hiervoor gerust contact met ons op, dan plannen we een kennismakingsgesprek en rondleiding.

Aanmelden voor een plekje op de wachtlijst voor groep 1 en 2 kan middels het formulier verderop in deze tekst. Voor groep 3-8 adviseren wij u contact met ons op te nemen.

Wanneer u op zoek bent naar een school voor uw kind wilt u graag goed geïnformeerd zijn.

We zijn blij dat veel ouders ervoor kiezen om hun kind(eren) bij ons op school aan te melden. Het doet ons uiteraard goed, dat veel bewoners van Driebergen de weg naar De Zonheuvel weten te vinden. Dit heeft tot gevolg dat we ook heel duidelijk moeten zijn in ons aannamebeleid.

Uw kind aanmelden

Nadat u het interesseformulier heeft opgestuurd, zullen wij de ontvangst bevestigen. Voordat u een definitieve keuze maakt, raden wij u aan om de school ‘van binnen’ te komen bekijken. Proef de sfeer, neem een kijkje in de klassen en stel alle vragen in een vrijblijvend rondleiding, waarbij u onze school een beetje ‘beleeft’. We kunnen u  dan ook vertellen of er plek is of dat uw kind op onze wachtlijst komt. Kunnen we uw kind plaatsen, dan neemt één van de kleuterleerkrachten contact met u op wanneer uw kind bijna 4 jaar is. Tijdens dit intakegesprek worden er onder andere een aantal wen-dagen afgesproken. Uw kind start bij ons na zijn of haar 4e verjaardag.

Instroom vanaf een andere school

Nadat u uw kind heeft aangemeld, start de inschrijfprocedure. Voordat wij overgaan tot toelating, indien er plek is bij ons op school, overleggen wij met de Intern Begeleider van de andere school of wij die zorg kunnen bieden die nodig is voor uw kind. Bij toelating zorgen wij voor een warme overdracht zodat wij ons goed kunnen voorbereiden op de komst van uw kind.

Open dagen

De data van de open dagen kunt u vinden onder de knop op de homepage.

Heeft u nog vragen of wilt u een afspraak maken voor een rondleiding, dan kunt u terecht bij onze directeur, Hester van Halteren, via info@dezonheuvel.nl of op 0343-513290.

De basisscholen in Driebergen hebben te maken met lange wachtlijsten. In deze bijlage kunt u lezen hoe De Zonheuvel omgaat met deze wachtlijsten. Momenteel hebben wij enorme wachtlijsten, ook voor de kinderen die in 2019, 2020 en 2021 geboren zijn.

Klik hier voor het toelatingsbeleid van De Oorsprong.